läggdags

Igår plockade vi bort sidan på Milos spjälsäng, är dags att han lär sig sova i en vanlig. Han ska få en ny bilsäng till sommaren :) Det gick jätte bra natten som var, han somnade direkt utan problem och vaknade bara en gång under natten för att sedan gå upp halv 8. Jag var uppe vid 7 på morgonen o kollade om han var vaken, men han sov som en stock så då gick jag o la mig igen o vilade sen vid halv 8 hördes små fötter i hallen :)

Vi hade ju "stängt av" in till vardagsrummet och köket så han inte skulle kunna gå in där och hitta på bus.
Hade vart spännande o se vart han valt o ta vägen om han kunnat, fast jag tror han hade gått ett varv sen kommit in till mig o kollat läget.

Ikväll har vi hållt på en timme nu, verkade först som han hade somnat. Men sen kom han traskandes i hallen.
Så nu sitter jag här och håller koll på om han försöker gå upp så jag kan säga till han och gå o lägga sig igen. Känns som jag sagt det tusen ggr minst, han blir ju inte sur iaf utan går snällt och lägger sig när han blir tillsagd. Får se vem av oss som tröttnar först :)


Idag har jag vart och fikat med Veronica & Andreas o deras barn medans Milo va på dagis. Känns lite trist och lämna han där och ändå vara ledig. Men vi betalar ju dyr dagisavgift så då vill man ju inte direkt "bjuda" på det heller. Men är ju bara denna månaden med, sen slipper jag åka bort dit och lämna han mer.  Ska bli skönt är lite trist och ställa klockan enbart för det.
Imorgon blir det 18 månaderskontroll, då ska Johan med också. Sen ska jag åka o lämna Mille på dagis för lite påskfirande. Ska åka och handla lite då inför helgen skönt och ha de gjort lär väl vara fullt med folk ute på torsdag. Måste köpa havre med till hästarna, om jag inte skickar Johan säckarna är ju så fruktansvärt tunga :/

Nä nu ska jag fixa lite kvällsmat eller om jag bara ska ta glass haha, hoppas M somnar snart så jag kan lägga mig i soffan o slöa lite innan det är läggdags för oss med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0